29 listopada 2014

Paznokciowy Projekt. Meksykańskie Halloween.

W końcu się zebrałam w sobie, znalazłam chwilę i zmalowałam pierwszą pracę do projektu u Frambuessy >>klik<< i zmalowałam coś co nieodłącznie kojarzy się z Meksykańskim Halloween, czyli Sugar Skull.
 Dla ciekawych:


Sugar Skull przypisany jest kulturze meksykańskiej, konkretnie związany jest z najstarszym świętem meksykańskim - Día de los Muertos czyli ze Świętem Zmarłych (obchodzone 1 i 2 listopada). Nazwa Sugar Skull wzięła się z tego, że czaszki te naprawdę są wykonywane z cukru. Dodatkowo doprawia się je np czekoladą i tequillą. Taka słodka czaszka nosi imię zmarłego i w święto Dia de los Muertos jest zjadana przez rodzinę zmarłego. Czaszka z imieniem umieszczona na grobie zmarłego ma zachęcać jego duszę do powrotu w Święto Zmarłych. Święto to w Meksyku jest świętem radosnym. Ludzie wierzą tam, że życie na ziemi to jedynie iluzja, a śmierć jest wyższym poziomem egzystencji, pozytywnym krokiem ku lepszemu. Sugar Skulls są malowane w radosne wzory, kwiaty itd... ma to pomóc w pokonaniu strachu przed śmiercią i cieszeniu się życiem.

I w myśl, tego co jest napisane wyżej, moje czaszki są kolorowe, a żeby nie było nudno i żeby nie powtarzać tego co już kiedyś malowałam moja jedna czaszka zajmuje dwa paznokcie.







I jak Wam podoba się moja wersja podzielonej Sugar Skull ?

Luśka!

8 komentarzy:

  1. świetna interpretacja pomysłu :) a podzielona czacha super, mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna interpretacja tematu miało być, przepraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje mani bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny delikatny akcent - można bez obaw, że uznają Cię za wiedźmę z takim mani chodzić ;) Chyba sobie takie zmaluję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jaka z Ciebie zdolniacha:D

    +Kochana, chętnie zostaję z Tobą na dłużej i byłoby mi bardzo miło, gdybyś również została moim obserwatorem :)

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale fajny pomysł i wykonanie też super ;)
    Zostaję u Ciebie na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award :)
      http://joannes-polishes.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award-zostaam-nominowana.html

      Usuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz :)
Każdy czytam z uśmiechem, i na każdy staram się odpowiedzieć.:)
Cieszę się, że znaleźliście czas na mojego bloga, zawsze staram się odwdzięczyć tym samym :)

Luśka :)